W kwietniu zwiększyliśmy zasięg naszej informacji o kondycji zagranicznych firm do 40 najważniejszych rynków świata. Na wakacje pula dostępnych raportów powiększyła się jeszcze o Meksyk, który staje się coraz ważniejszym krajem na mapie polskiej ekspansji.
Wymiana handlowa z krajami Ameryki Łacińskiej i Karaibów rośnie. Według polskiego MSZ to efekt potrzeby dywersyfikacji kierunków eksportowych, ale i znoszenia barier pozataryfowych w handlu z Polską przez kraje tego regionu.
Według danych GUS w okresie od stycznia do końca września 2015 r. wartość polskiego eksportu do Ameryki Łacińskiej i Karaibów wzrosła o blisko 40 proc., (do 2 mld euro licząc rok do roku). Główni nasi odbiorcy w regionie to Brazylia, Meksyk i Argentyna. Z Meksykiem odnotowaliśmy w tym czasie nadwyżkę handlową. Do Ameryki Łacińskiej Polska eksportuje statki (głównie do remontu), urządzenia elektryczne i elektroniczne, maszyny i urządzenia mechaniczne, samochody, paliwa, oleje mineralne oraz nawozy.
Brazylia, jako największy Polski kontrahent z regionu Ameryki Łacińskiej i Karaibów, była już dostępna w naszej bazie. Teraz czas na Meksyk. Obecnie klienci firmy InfoCredit mogą sprawdzić wiarygodność nowych kontrahentów uzyskując raporty o ich kondycji.
Zapraszamy do korzystania z naszych danych.