Właściciele firm i top menedżerowie lubią Porsche, Maseratti i Aston Martina. Za grubo ponad 700 tys. zł – pisze dziś „Puls Biznesu”. Na podstawie danych InfoCredit.

 

Floty polskich top menedżerów i właścicieli firm z roku na rok są coraz bardziej zróżnicowane. To już nie tylko luksusowe modele Audi, Mercedesa czy Volkswagena. Coraz częściejsą to Porsche, Maserati, Ferrari lub Aston Martin. Takie auta może nie są najlepszą inwestycją. Mogą jednak być formą nagrody dla właścicieli i topowych menedżerów za pracę nad wzrostem wartości całej firmy.

„Puls Biznesu” pisze, że najczęściej prezesi i właściciele jeżdżą BMW X5 (średnia cena niemal 290 tys. zł). Na kolejnych miejscach są Mercedes (klasa S) i Audi (Q7). I to nie zaskakuje. Ale gdy zajrzymy nieco głębiej do firmowych garaży okazuje się, że nie brakuje tam Porsche. Wydawałby się, że niezbyt flotowa marka, bo luksusowa. Tymczasem jest jedną z popularniejszych wśród właścicielifirm i topowych menedżerów. W 2015 r. firmy w Polsce zarejestrowały aż 1163 takich aut (rok wcześniej 984, a w 2013 r. – 557).

– To zasługa szerokiej oferty niemieckiego producenta. W 2015 r. nadal zdecydowanie najlepiej sprzedawały się modele Cayenne, Panamera i Macan. To oznacza, że polscy menedżerowie cenią nie tylko sportowe osiągi, ale przede wszystkim wygodę – mówi Jerzy Wonka z InfoCredit.I doaje, że 911, czyli kultowy model Porsche, też jest popularny. W 2015 r. firmy zarejestrowały 140 takich samochodów (w 2014 r. – 136, a w 2012 r. – 82 r.)

Duży wzrost rejestracji przez polskie firmy dotyczył w ubiegłym roku także aut Maserati (do 62 z 45 w 2014 r.), a mniejszy Aston Martina (do 12 z 7) i Ferrari (do 33 z 30).

„Puls Biznesu” zwraca też uwagę na podział rejestracji uwzględniający wielkość firm. Okazuje się, że w minionym roku mikroprzedsiębiorstwa (zatrudnienie do 10 osób) zarejestrowały więcej Porsche niż firmy małe (11-50 osób). Podobnie było Bentleyami. Z czego to wynika?

– Mikrofirmy prowadzi wielu cenionych przedstawicieli wolnych zawodów. To dużej klasy specjaliści, m.in. lekarze, doradcy, prawnicy. Stać ich. Natomiast małe firmy z reguły są dopiero na dorobku, mierzą wyżej. Niechętnie wydają na luksus, myślą o inwestycjach, bo chcą się stać średnimi – tłumaczy Jerzy Wonka.

A kto najczęściej kupuje luksusowe auta i rejestruje je bezpośrednio na firmę? Bardzo częstoto właściciele i menedżerowie rodzinnych firm, które mają już ugruntowaną pozycję na rynku. Raczej nie giełdowych. Nie muszą się tłumaczyć przed akcjonariuszami z wydatków na samochód.

„Puls Biznesu” wylicza, że średnia cena najpopularniejszego w Polsce modelu Porsche – Cayenne to około 550 tys. zł. Model  911 kosztuje o 220 tys. zł więcej. Najtańszego Rolls Royce’a można mieć „już” za około 1,2 mln zł. Ferrari California (około 1 mln zł) znalazło aż sześciu szczęśliwych „służbowych” użytkowników, a model 458 – ośmiu.

Więcej w wydaniu „PB” z 28.04. Cały artykuł w można też znaleźć w elektronicznym archiwum gazety: http://pulsbiznesu.pb.pl/4431604,38012,przedsiebiorcy-lubia-sie-wozic-luksusowo

Copyright by InfoCredit. Design by TWINS STUDIO

Wykorzystujemy technologię plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowanie na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Korzystając z witryny InfoCredit wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji w Polityce prywatności.Zamknij komunikat